Co vás čeká při prodeji nemovitosti bez realitky

Co vás čeká při prodeji nemovitosti bez realitky

I když má prodej nemovitosti prostřednictvím realitní společnosti řadu výhod, někteří lidé raději prodávají nemovitosti sami. Proč se tomu (ne)vyvarovat? Pro snadnější orientaci uvádíme hlavní body procesu prodeje od určení tržní ceny nemovitosti až po převod vlastnických práv.

Co vše obnáší prodej nemovitosti

    • Stanovení tržní ceny nemovitosti - výši tržní ceny ovlivňuje celá řada faktorů jako technický stav nemovitosti, lokalita, aktuální poptávka po realitách a mnoho dalších
    • Určení časového horizontu prodeje - je předpoklad, za jak dlouho se nemovitost prodá
    • Příprava inzerátu - především pořízení kvalitních fotografií, provedení profesionálního homestagingu a dobře napsat popis nemovitosti
    • Výběr médií pro inzerci nemovitosti - inzerovat lze v tisku, na realitních portálech, na sociálních sítích, newsletterem i dalšími kanály, aby se nemovitost dostala mezi co nejvíce lidí
    • Zadání inzerce do vybraných médií a průběžná správa inzerátů - za toto jsou portály účtovány desítky i stovky korun denně
    • Výběr potenciálních zájemců a plánování prohlídek nemovitosti a při prvním kontaktu je třeba vyřadit „realitní turisty“ a zástupce realitních společností
    • PENB zákonná povinnost prodávajícího - vystavení stojí několik tisíc korun dle typu nemovitosti
    • Právní servis - podpis smlouvy o budoucí smlouvě kupní s kupujícím vypracované advokátem, který si účtuje obvykle od čtyř do deseti tisíc korun
    • Sjednání si úschovy finančních prostředků - za advokátní úschovu se platí od čtyř do deseti tisíc korun, za notářskou osm až dvacet pět tisíc korun
    • V případě financování nákupu nemovitosti hypotečním úvěrem si nechte advokátem zkontrolovat nastavení čerpání úvěru v úvěrové smlouvě a vaše práva a povinnosti ve smlouvě o zřízení zástavního práva
    • Vypracování návrhu na vklad vlastnického práva i kupní smlouvy u advokáta, cena se pohybuje dle tarifu advokáta v rozmezí od čtyř do deseti tisíc korun
    • Doručení smluv na příslušný katastrální úřad - při podání bude nutné zaplatit tisícikorunový kolek za vklad
    • Doručení dokumentů pro výplatu z úschovy schovateli kupní ceny
    • Předání nemovitosti novému majiteli a převod veškerých služeb (např. elektřina, plyn, voda…)
    • Platba 15% daně z prodeje nemovitosti - daňové přiznání stojí přibližně dva tisíce korun

Jak jste na tom nyní? Stále si věříte v prodeji nemovitosti po vlastní ose? Pokud ne, obraťte se na nás.

CHCI PRODAT NEMOVITOST

Autor: FND Reality


napiste_nam

 Špatný layout formuláře

Zkontrolujte prosím definici layoutu tohoto formuláře a jednotlivé prvky formuláře - můžete provést buď manuální úpravu layoutu nebo použít automatické generování layoutu.

Chybí lokalizace u položky s name 'email'

Chybí lokalizace u položky s name 'phone'

Chybí lokalizace u položky s name 'gdpr'

Chybí lokalizace u položky s name 'submit'

Zástupný symbol uedený v layoutu formuláře s name 'email' nebyla definována v položkách formuláře!

Zástupný symbol uedený v layoutu formuláře s name 'phone' nebyla definována v položkách formuláře!

Zástupný symbol uedený v layoutu formuláře s name 'gdpr' nebyla definována v položkách formuláře!

Zástupný symbol uedený v layoutu formuláře s name 'submit' nebyla definována v položkách formuláře!